Tjenare då jag sedan ett par år tillbaks har saknat en fetläppad gulorange 142a är jag åter en stolt ägare till en.... Denna gång en relativt orörd 12000milare med en hel del småpyssel men i stort ett mkt fint objekt med stor potensial att med lite jobb + lack bli riktigt fin!!
Nackdelen påbörjat rallyobjekt med nytt 2,5" avgassystem extraktorrör samt vita lampglas och några välbrummande supermjuka rallydäck skodda på turbofälgar tja ser egentligen rätt fräck ut men inte riktigt min smak.. men blir inom kort lite fina delar till salu för de med denna inriktningen på sina byggen i alla fall!!
ok färdigskrytat nu till frågan istället! Bromsen är dålig säljaren sa att han hade renoverat h-cyl men det blev sämre efter detta... när jag kikade på bilen insåg jag att han inte luftat tillräckligt och att när man trampar på bromsen är den stum för att sakta sjunka och börja väsa med avtagande bromseffekt vart efter det pyser.... så brydde mig inte om montera den medtagna h-cylinder utan körde försiktigt hem mitt nyförvärv.... vilka årsmodeller har rätt b-servo för jag misstänker det är i denna felet ligger eller är det lönt försöka laga de gamla servot och i så fall var finner jag delar...
Lär i alla fall ta objektet till årsmötet hoppas bara jag hinner få den trafiksäker innan!
Med vänlig hälsning Peter