jag har köpt en m41 låda som jag bytte olja och rengjorde silen i innan jag monterade den. jag provade även solenoiden och den lät (tror jag) rätt.
äntligen första provturen,,,,den slirar lite på alla växlar och på fyran sen så slår jag på od knappen och den hoppar i fint men sen vill den inte hoppa ur hur jag än gör.
jag var ute nästa dag och provade igen ,,då gick det bra att backa,,bilen var kall då och sen i med ettan och iväg och då börjar det slira lite och sen ligger odn i på alla växlar och det går inte att backa heller,,lämmnar bilen i typ en timme och odn ligger i hela tiden igen. jag har kopplat så odn bara ska gå i på fyran och oljan jag hällt i är vanlig motorolja 10/40.
det verkar som solenoiden fastnat i aktiverat läge för man hör bara reläet klicka när man trycker på knappen och inte solenoiden som hördes ganska väl innan.
,, dessutom så är det inget motstånd i växelspaken när man ska lägga i backen- väldigt irriterande när man står still och ska i med ettan och backen hoppar i istället-det kan jag leva med tillsvidare men måste ju fixa även det. det verkar som det är en typ D jag har..synd för mej att säljaren som sa att den var så bra bor 50 mil härifrån//tur för han

hoppas någon här har någon ide vad jag ska göra./hls jonas