Dags att rensa ut i garagen nu. Nu åker troligtvis Volvon, min veteran-MC, min A1-chopper, och kanske även min moppe, till salu, efter en synnerligen häftig ordväxling igår inom familjen så är jag tvingad att ta det milt uttryckt vansinniga beslutet att ta ett B-kort, trots att det kommer att ruinera mig in till benen, då det kommer att kosta minst 35Kkr och ta minst 3 års rabblande på trafikskolan, och ett X antal uppkörningsförsök. Är så pass korkad att det kommer att slå alla rekord i antalet körlektioner, bara för att gubben tror att jag skulle lättare få jobb om jag har ett B-kort.
Troligtvis den fetaste och mest korkade lögn jag hört någonsin, för det finns garanterat inte en enda arbetsgivare vid sunda vätskor som anställer en fuckad 40+ ful kärring med en tvivelaktig bakgrund, när det finns mängder med andra som har lika bra eller bättre kvalifikationer. Så det kommer att bli 35Kkr+ åt helvete, man kunde lika gärna häll ut pengarna i en brasa ungefär.
MC:na har varit ute till salu redan några dagar och inte hört något än så jag kommer väl att lägga ut Volvon här till salu i klubben. Sedan tänker jag försvinna ut i tystnaden och bli en sådan där trist tråkig kärring utan några som helst intressen, minimala sociala kontakter, och som ingen kommer att minnas. Ännu mindre bli vän med.
OK, nu är den ute på marknadsforat, med gubbens mobil-nr. Jag skiter nu i resten.