Här har jag en bild på min lilla pärla. Backspegeln är numer bytt efter ett missöde med den gamla .
av Anton » 2007-12-01 20:52
av Barre » 2007-12-02 01:23
av Barre » 2007-12-19 22:43
av Ösd145 » 2007-12-19 22:52
Barre skrev:Här kommer lite nya bilder på inredningen, men även lite lagningar som är gjorda bl.a. hålet mellan och bakskärmen samt framskärmarna, ja ni får se...
Indredningen är helt inntakt, ingen som rökt el. dylikt i den, inga djur heller som förpestat sätena
Baksätet har enligt uppgift aldrig någon suttit i(klart det har men eftersom bilen ägts av ett äldre par under större delen av tiden har det inte nyttjats och nu på senare tid är ju bälten ett krav av föräldrar om de ska åka bak, ok nu ska inte moral-mario tala om bältesanvändning:D).
Här det som är fixat, även skärmkanten är iordninggjord, dock inte stankskärmsfästet, för kallt för att ordna med nu. Och nu följer en fråga, hur ska jag göra för att det inte ska vara sån klar färgskillnad, polare vet jag. Men är verkligen omlackering den slutgiltiga lösningen?
av Barre » 2007-12-19 22:54
Ösd145 skrev:Barre skrev:Här kommer lite nya bilder på inredningen, men även lite lagningar som är gjorda bl.a. hålet mellan och bakskärmen samt framskärmarna, ja ni får se...
Indredningen är helt inntakt, ingen som rökt el. dylikt i den, inga djur heller som förpestat sätena
Baksätet har enligt uppgift aldrig någon suttit i(klart det har men eftersom bilen ägts av ett äldre par under större delen av tiden har det inte nyttjats och nu på senare tid är ju bälten ett krav av föräldrar om de ska åka bak, ok nu ska inte moral-mario tala om bältesanvändning:D).
Här det som är fixat, även skärmkanten är iordninggjord, dock inte stankskärmsfästet, för kallt för att ordna med nu. Och nu följer en fråga, hur ska jag göra för att det inte ska vara sån klar färgskillnad, polare vet jag. Men är verkligen omlackering den slutgiltiga lösningen?
Alltid trevligt och glädjande att se en välhållen och fin 140:a...!
Önskar att min 145:a vore lika fin...
av Ösd145 » 2007-12-19 22:58
Barre skrev:Ösd145 skrev:Barre skrev:Här kommer lite nya bilder på inredningen, men även lite lagningar som är gjorda bl.a. hålet mellan och bakskärmen samt framskärmarna, ja ni får se...
Alltid trevligt och glädjande att se en välhållen och fin 140:a...!
Önskar att min 145:a vore lika fin...
En dag min vän. Men jag tyckte in din så så pjåkig ut. Läckert med Turkos, lite ovanligt på vägarna nuförtiden.
av skanke » 2007-12-20 16:44
Och nu följer en fråga, hur ska jag göra för att det inte ska vara sån klar färgskillnad, polare vet jag. Men är verkligen omlackering den slutgiltiga lösningen?
av Barre » 2007-12-20 18:05
skanke skrev:Och nu följer en fråga, hur ska jag göra för att det inte ska vara sån klar färgskillnad, polare vet jag. Men är verkligen omlackering den slutgiltiga lösningen?
Är bättringen gjord med sprayburk, eller är det lackat med riktig billack?
Jag tror att det är svårt att fixa till den bättring som redan är gjord, utan det är nog bättre att försöka göra om arbetet, och göra det seriöst.
På grund av att marinblå innehåller röda färgpigment så är det en kulör som är extra känslig för blekning så därför bör man maskinpolera bilen innan man gör en sådan här bättring. Då ser man vad man har att jobba mot. Men i och med att lacken kan ha blekts så kan det vara svårt att göra en snygg bättring utan att det syns. En erfaren lackerare kan i viss mån kompensera för detta genom sprutteknik, spädning av färgen och/eller genom att bryta färgen, men det är svårt.
Om det ändå inte går att få till, så är det bästa om man kan låta göra en s.k fotospektrometrimätning av lacken, och utifrån det blanda till rätt kulör, då kan man få till en snygg bättring utan att behöva lackera om hela bakskärmen. Med rätt handlag med färgsprutan samt med rätt slipning och polering kan man få till en bättring som knappt syns.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Denna sida använder cookies. All information tillhör Svenska Volvo 140-klubben
Website by Jan Suhr, Color Consult AB