Tänkte uppdatera här lite, var länge sedan sist
Kan lugna Ola med att kranen byttes strax efter inköp, gaswiren fick ligga till sig i två år till....
Gaswiren är nu bytt, efter att ha hängt gasen på fullgas för några veckor sedan. Tar en stund att få stopp på en tokvarvande B20
Förra hösten så byttes ruta för att få stop på läckaget och rutramen lackerades om efter att förra klåparen som skulle täta, gjorde läckaget värre samt att han både siliconade listen och lackerade den bitvis orange när han skulle bättra alla ställen han skavt av lacken på samt hade röket ner hela taket med färgdamm.
Nya fälgar monterades idag, bara ca åtta år efter att de gjordes vid. Fick kvickt köpa nya däck förra vintern innan den skulle ställas undan för de som låg på tappade luften över dagen, så tyvär hamnade de nya däcken på de turbofälgar som som jag lånat från rallybilen som var allt annat är fina.
Se de har bara legat lite längre än gaswiren fick ligga i skuffen innan den byttes
Den ser inte lika tuff ut nu visserligen, men obalansen är borta, men det är inte så konstigt då det fattades bitar på turbofälgarna
Nu ska jag se om jag inte kan få min bror att lackera om bilen under list när han kommer hem från semestern.
Före
Efter