Hej!
Har kört mc större delen av livet, tyvärr har nacken satt stopp för fortsatt åkande.
Köpte en 142 -68 med en Nissan diesel i och bara 8:a tvåor. Motorn gick bra men rosten… ju mer jag fick bort av underredsmassan destå mer hål kunde jag göra, överallt. För mycket arbete så hela bilen revs ner och blev reservdelar.
Hittade en fin 144 -67 automat som numera ser ut så här.
Det satt en B20 i med en ensam Srömberg i och 4 växlad låda. Efter att ha satt på stålomspunna bromsslangar, så fixade jag allt som behövdes inför besiktning. Den gick igenom men gick som en påse skit. Eftersom jag åkt mc tidigare så var jag van vid att lätt kunna ställa in förgasare, inte så med en Strömberg (för mig åtminstone). Köpte en Mikuni HSR 42 från Bra i Gasen och då blev det så här.
Nu går motorn bra, har kört över 120 mil och med Mikunin har den dragit 0.82. Men då är det mesta landsväg inklusive en längre resa på 70 mil.
Jag har dragit om det mesta av elen och lackat den svart här på grusgården. Merca spindlar är inhandlade, Nissanmotorn är under renovering och ska i medan B20´n får insprutning och elektronisk tändning som ett första steg mot turbo.
/ Peter