Jag tog en liten powernap framför tv:n nu på kvällen, så då hade man ju lite bonustid innan det var dags att sova.
Då (kl 23.30)fick man ju lov att ta med lampa och skarvsladd och gå ut i förrådet och riva bland dom gamla sparade volvodelarna. Hade ju en gammal ratt liggandes som jag var intresserad av, dock riktigt skabbig och trasig. Utan signalring också. Men hittade några andra saker också.
dåliga ratten från min 70:ans 142, min första bil. Isbil för en 16-20 åring
Samt en ratt som följde med 145an. Gissar på att den är till en 73 el 74a? Passar den? Kanske passar bättre än sportratten iaf. behöver ju lite rengöring. Även ett fäste för 4 extraljus som jag hade på en 74a. Kanske bättre att använda den än att borra i kofångaren?
Kåpa för varvräknaren utanför säkringarna. Man kan ju klämma i två mindre mätare på sidan, vad ska man satsa på där? Volt är väl kanske bra. Sen? Och så fick jag en pärm med verkstadshandböcker till 145:an!
Några gamla extraljus, bla detta Marshall Magnificent. Tyvärr spräckt glas.
En till kåpa för extra mätare, dock större än den andra. Vad passar den till? Den där stereo konsollen vet jag inte vart den hör hemma.
Roligt att den fanns kvar i min 145:a! Fanns även besiktningspapper sen 70-talet. Oftast rent papper, men en del anmärkningar på kärvande handbroms. Som även jag har problem med nu. Inte en anmärkning på rost iaf! Gått rätt lite också, är bara uppe i 18100mil nu.
Efter att jag varit ute i förrådet och rivit så gav jag mig på att köra lite lackrengöring på huven. Turtles Color Back Cleaner. Lacken är riktigt trött och även fast jag körde vissa områden 3 ggr så blev det inte helt bra. Funderar på att investera i en polermaskin, om man hittar nån billig som verkar ok.
Någon lackrengöring/rubbing som nån kan rekommendera?
Mina lås till ventilationsrutorna i framdörrarna har lossnat båda två, vilket lim funkar bäst?
En sista reflektion, bland grejerna i förrådet hittade jag en upphängningsring till avgassystemet. En av dom där två gummiringarna längst bak. Hade ju sönder den ena när jag bytte system för nån dag sen.
Det är ju helt underbart att man får användning för sånt \"skräp\" man sparat på i många år. Sånt ger ju mersmak för en skrotsamlare!
Dags att duscha och sova nu.