Har hänt lite nu faktiskt. Tänkte jag kunde bjussa på lite bilder.
Förgasaren är genomgången och fixad. Nya packningar, ny nålventil, justerad flottörnivå och urblåsta munstycken osv. Är två detaljer i startsatsen som jag ska komplettera den med, sen är den 100% tipp topp.
Bytte det främre kamlagret som var slut och monterade kamaxeln, veven och ståldreven.
Har även fått ventilerna inslipade och klara. Toppen skall iväg på planing i veckan.
Kommer lite fler bilder sen på prylarna.
Låda med packningar, lager m.m.
Packningar m.m.
Nytt kamlager
Veven och häftet med sprängskisser, åtdragningsmoment osv
överfallen åtdragna och ståldrev monterade.
Drogs med precis 120nm
Visionen för bilen, dock utan extraljus. Kanske en aning högre.
Har funderat lite över vilka mätare jag ska köpa. Fattade tycke till VDO's 1 serie. Kommer beställa till några bekanta i USA, får sedan sakerna hemflugna.
Har suttit å skissat lite på någon sorts hållare till mätarna. Hållaren skall sedan placeras ovanpå instrumentbrädan.
Tips mottages gärna på sätt man kan montera mätare utan att behöva göra ingrepp i själva instrumentbrädan så som att borra hål osv.
Om det visar sig att mätarna är "fula" på baksidan så kommer jag försöka göra mer av ett hus till mätaren, men detta är ungefär vad jag tänkt
mig.
EDIT:
Tror nog det skulle bli mycket snyggare med individuella "koppar" för varje instrument. Såhär: