av RickyX » 2009-03-15 18:53
av Epsi » 2009-03-15 19:06
av Amarace » 2009-03-15 19:48
av Epsi » 2009-03-15 20:18
av Gunnar S » 2009-03-16 20:37
Epsi skrev:Där ser man:) kan det vara samma på framhjulsdrivna bilar? (suzuki swift gti -87 tex?
av Epsi » 2009-03-17 00:06
av Amarace » 2009-03-17 01:11
Epsi skrev:Tackar:) kan nog stämma rätt väl ändå. Bilen går rätt hårt så kan vara så faktist. Dock kan de vara nå annat med.. Motorn sitter stummonterad i "bussningar" av aluminium och rör inte speciellt mycket på sig om man säger så...
Totalt OT innan jag blir avstägnd för att prata om annat än 140, Var gjorde volvo av hästarna? b20 gjorde 90 hästar på 2 liter, b230f ca 120 på 2,3 liter. Dom jävla japsarna hittade 115 på 1,3 liter....
av Gunnar S » 2009-03-17 07:57
Fint att du är så tydlig med all detaljinfo... Fråga på nåt riskokarforum istället!!Epsi skrev:Tackar:) kan nog stämma rätt väl ändå. Bilen går rätt hårt så kan vara så faktist. Dock kan de vara nå annat med.. Motorn sitter stummonterad i "bussningar" av aluminium och rör inte speciellt mycket på sig om man säger så...
av Epsi » 2009-03-17 23:17
Gunnar S skrev:Fint att du är så tydlig med all detaljinfo... Fråga på nåt riskokarforum istället!!Epsi skrev:Tackar:) kan nog stämma rätt väl ändå. Bilen går rätt hårt så kan vara så faktist. Dock kan de vara nå annat med.. Motorn sitter stummonterad i "bussningar" av aluminium och rör inte speciellt mycket på sig om man säger så...
av Gunnar S » 2009-03-17 23:49
Epsi skrev:Det var väldigt vad det var viktigt att skilja på "vi volvomänniskor" och "dom jävla riskokargubbarna" idag då?
av Epsi » 2009-03-18 21:07
Gunnar S skrev:Epsi skrev:Det var väldigt vad det var viktigt att skilja på "vi volvomänniskor" och "dom jävla riskokargubbarna" idag då?
Nu var det inte riktigt det jag skrev. Har inget emot japsar eller engelska bilar eller så.
Jag reagerar ibland över att nån ställer en fråga på ett forum och när man svarat och lagt ut texten en stund så ändrar frågeställaren på förutsättningarna. I detta fall gällde det ju detta med att motorn var "stummonterad" te x. Sån info kan ju vara bra att få redan inledningsvis. Jag tror nämligen att delar av svaret på din frågeställning finns i just den informationen.
Min kommentar om riskokarforum handlar mer om att kanske också Suzuki Swift omhuldas i något klubbsammanhang och att eventuellt folk där är bättre skickade att lösa frågan med den urhoppande ettan.
För övrigt är vi överens om att bilhobbyn ska få rymma alla ytterligheter. Själv sitter jag exempelvis och dagpendlar på dåliga vintervägar i en S**b med slamrande framvagn. Hela tiden längtar jag mig tårögd efter att få äntra en riktig bil. Min egen 142:a (med mycket god väghållning) te x. eller varför inte en Dodge Charger från 1968 eller kanske en hederlig gammal Datsun 240? NSU RO80?? T-ford...
Så Epsi! Jag tror att vi är ganska överens ändå, om känslan att få ratta lite speciella fordon.
Ha det!
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Denna sida använder cookies. All information tillhör Svenska Volvo 140-klubben
Website by Jan Suhr, Color Consult AB