Amarace skrev:Säger som Bodda, varför?
Du lär aldrig hitta en fläkt som fungerar bättre till det värmepaket du har. Och från nån hårfön el liknande kan du ju glömma, dels så blåser dom alldeles för dåligt, dels är det svårt att få en 220v fläkt att gå på 12v.
Och i kanalerna har du ju ingen nytta, fläkten ska ju trycka genom själva cellpaketet och sedan ut i kanalerna.
Nu har jag inte mätt, men diametern på en originalfläkt är väl runt 15cm, då kan du ju räkna ut att det inte är många fläktar som hänger med i kapacitet, sen har den ju helt andra vingar för att ha bättre flöde, lodräta vingar (alltså åt samma håll som motorn) istället för en propeller som alla du funderar på har.
aldrig!
en utmaning hihi. Då tar jag å köper som som den första trådsvararen skrev en 240 fläkt den är ju bäst.
Nä skämt å sido det är bara lite roligt om man kan hitta, Ett onödigt projekt! Jag har byggt om trehjuliga barncyklar till choppers m.m. väldigt onödigt
men kul.
Om en hårfön så kan värmepaketet vara 220 samt fläkten 12 inte troligt men kan kanske vara ja det finns ju 12v hårfönar men jag vet inte hur bra dom är pga inget hår sedan 15år tillbaka
En axial (propeller/data) samt en radialfläkt (bil) som är lika stora så forslar en axialfläkt mer luft när jag kolla i elfakatalogen lite snabbt på jobbet.