Igår när jag var ute och åkte med vindrutetorkaren i full gång så stannade bladet men motorn fortsatte gå. De var inte fastfrusna. När jag då stannade torkaren ställde den sig rakt upp och gick inte ner som vanligt. Mitt ljusa jag, som var något trött vid tillfället, fick för mig att motorn säkert hade slirat och därför hade detta problem uppstått. När jag kom hem fick jag då den fina idén att "pressa" tillbaka armarna, få dem att "slira" tillbaka. Inte smart... Då jag satte igång dem igen började de slå under instrumentpanelen, jag måste säkert krökt torkarfixturen. DÅ jag genomfört mina briljanta plan kom jag på att jag likväl hade kunnat klicka loss armarna och pressa tillbaka dem i rätt läge. Eller?
Att tillägga på detta är att jag redan bytt torkarmotorn en gång och det var bland det värsta jag gjort. Fick riva hela värmepaket bl.a.. Nu i töets dagar är dock torkarna en nödvändighet så det måste fixas. Vad är det lättaste sättet att komma åt torkarmotorn och fixtur. Måste man riva allt under instrumentpanelen som jag fick göra sist? Kan tillägga att jag har en 142 -70. Motorn sitter alltså under instrumentbrädan.
Tacksam för svar..