Nya medlemmar får hela tiden högre nummer, så vad jag vet ska det gå att få sitt gamla medlemsnr om man blir medlem på nytt efter att ha tagit "time-out" några år.
Skicka ett e-mail till
info@140-klubben.org så skickar vi en folder så du kan bli medlem igen. Ange i så fall att du varit medlem förut så ska vi nog kunna ordna det.
Det där med bristen på klubbevenemang norröver är vi väldigt medvetna om. Vi har vid några tillfällen sökt kontaktpersoner norrut (och även övriga landet), som kan dra lite lokala evenemag. Men intresset har dessvärre varit ganska svalt.
Men dörren står vidöppen för den som vill kliva in och göra nåt kul. Klubben sponsrar gärna med bidrag till fika/mat
om man kan presentera ett bra upplägg. Ev kan man även få lite bidrag till priser för ev tävlingar man ordnar i samband med en träff.
Tyvärr, höll jag på att säga, är samtliga styrelsemedlemmar bosatta från Stockholm och nedåt. Detta gör det lite meckigt om man ska åka 4-5 man och ordna en träff på annan ort. Speciellt när man inte känner till dom lokala förutsättningarna. Men alla förslag från er därute är välkomna.
Fördelar med att vara medlem?
- Klubbtidningen. Vi har turen att ha en professionell redaktör som gör ett 100-tal olika tidningar/år. Kvaliteten blir därefter
- Rabatt på bilförsäkring hos Volvia.
- Möjlighet att teckna försäkring i MHRF (om DU och din bil uppfyller deras krav)
- Viss rabatt på delar hos de flesta Volvo-återförsäljare.
- Extra bensinrabatt med Volvokort
- Du kan handla hos SVIS (
http://www.svis.se) Ja, vi vet att du oftast kan handla ändå på marknader o.s.v. men de olika Volvoklubbarna ÄR SVIS. Inga Volvoklubbar, inget SVIS.
- Just i år har vi nåt extra. En faktaspäckad bok med allt du vill veta om 140. Den kommer alla betalande medlemmar få gratis. Vi jobbar på den just nu, men törs inte säga nåt exakt datum den kommer vara klar. Den kommer att vara på ca 100 sidor. Inbunden och fullfärg, med en del bilder som aldrig tidigare varit publicerade.
- Jag höll på att säga träffar. Men som sagts tidigare är ju klubbarrangerade träffar i norra delen av landet lite sällsynta. Och nästan alltid är man välkommen på träff även fast man inte är medlem. I alla fall i 140-klubben. Det är långt i från alla klubbar man är det. Men som jag också sagt ligger fältet fritt för den som vill arrangera nåt. Det är inte alls omöjligt att några ur styrelsen kan hjälpa till, men vi måste ha någon med lokal kännedom om förutsättningarna som "drar" det hela.
Det är det jag kommer på just nu.
Fram med fler synpunkter!