Det blev en intressant diskussion här
Personligen är jag såpass ung så man inte har någon större erfarenhet av förgasarna, mer än för och nackdelarna man läst på nätet då
*Onödig info kommer nedan, välj själv om ni vill läsa
Det jag iallafall vet är att min B18 gick kanon med orginal Stromberg, och när vi bytte till K-kam så gick den lite(inte mycket) sämre, men efter ett byte till B20-stromberg-nål(tror jag det var vi bytte??) Så blev det märkbar skillnad och bilen gick kanon med enkel stromberg och K-kam

Inget bytt membran heller, det var kanonfint.
Med dubbla SU gick ju såklart bilen bättre, men lite osynk kom man ju aldrig undan, utan inställningsverktyget blev det pappsens öron som fick hjälpa till, han som har arbetat med bilarna en gång i tiden

Men på grund av slitage på tomgångsventilen(?) så blev det förhöjd tomgång ibland, som försvann genom ett snabbt tramp på pedalen
Och nu de dubbla weber 40:orna, går ju relativt bra, och skulle säkert gå optimalt med en seriös bestyckning, men det har inte skett p.g.a att ekonomin inte tillåtit det än

Men inte värt än heller, bygger hellre en ny uppborrad bottendel med specialkamaxel och "riktig" topp och tändning innan man lägger pengar på att ställa in förgasarna