av Peter Holbrant » 2011-07-01 20:27
Tänkte berätta att besiktningen gick ömsom hyffsat till rakt åt h-e...
Bilen gick bra 2 st 2or av de enklare slaget hög co riktigt hög 15,4 så högt att de inte kunde skriva högre än 9,9 vilket den officiella siffran blev.... sen en anmärkning på ojämn bromsverkan fram.... vilket förvånade mig mer för oken har visserligen suttit på bilen några år men är nya ihop med nya slangar och rör och ren h-cylinder men får väl plocka isär och syna oket i alla fall annars kanske det var så enkelt att jag råkat få lite rostskydd på skivan vet inte säkert... tipps motages tacksamt!!
hög co tar jag inte så hårt på då förgasarn ej var orginal och misstänker en strulande automatchoke hade ändå tänkt byta till orginal.... vilket den får nu istället..
resan helt utan problem möjligen ngt törstig tankade fullt i veddige på väg dit och hem igen bilen drog 23liter på 18mil men det klart drog husvagn och med ngt hög co...
däremot vagnen gick åt skogen ingen bromsverkan på vagnen men hann/orkade inte prova igår natt felsökt nu felet var sorgligt enkelt ett kabelbrott i den enda kabeln vilken ej var nydragen av mig... mellan elbromskontakt bak och "dosan" i handskfacket en jättemiss men var jobbigt trycka på bromsen och samtidigt mäta ute vid draget så nöjde mig med provmätning i "dosan" får skylla mig själv.... men men lyckades tjöta mig ifrån körförbud och ny besiktning i göteborg på tisdag måtte den gå bra då gumman får köra själv och besikta med semesterpackad bil och vagn med tre ungar som säkert kommer vara lagom trötta då hehe blir helt klart inget roligt jobb för den besgubben..... För gumman tänkte dra vagnen direkt på semester efter besiktningen...
hopp hopp nä nu sover ungarna så jag ska ut och fixa med rullbälten bak....
mvh Peter