Nu har jag satt dit catchen och en pump från tanken till catchen osv, allting funkar, catchen fylls och pumpen till motorn suger soppa och catchen är alltid full för returen mellan catch och tank är full hela tiden, men likförbannat går den inte bra, nu är det helt annars, det där med att den dör i kurvor osv är helt borta, nu är den igång hela tiden. Om vi tar det från när vi starta, vi rulla igång den för min startmotor är cp, klickar bara, slår inte ut riktigt, men aja vi den gick igång typ direkt, stog på tomgång ett tag för de går inte gasa riktigt direkt, kanske efter 10 sek, sen kör vi ner en bit för min backe, ställer den där så de kan bli lite värme så rutan tinar upp, sen medans den står där på tomgång så her jag av kallstartsventilen, den har alltså varit igång kanske 1 min, men den surar inte igen. Sen tvär sjunker tomgången efter kanske 20 sekunder, och då går den bara på 3 burkar, sen slår ja på kallstarten igen, då går den bra. Sen far vi och den går lite sådär, går bra halvgas sen typ vid 3/4 gas börja den dö av lite sen fullgas då huttrar den bara och smäller, sen körde vi runt ett tag sen till en polare ungefär 500m bort från mig och då går den riktigt dåligt, går typ gasa 2/8 gas sen dör den direkt, som en moppe med soppatorsk. Vi stannar den och kollar pumpen, det låter hur bra som hellst, catchen är fylld, tryck i soppaslangarna, dom går inte trycka ihop med finger kraft alltså
först tänkte jag att pumpen kanske inte är rätt för k-jet, men den har ju gått bra förut liksom, då var problemet bara att den dog i kurvor, sen om det kommer bensin ur returen så är de väl rätt tryck? för det kommer bensin där ur iallafall
Kan ge lite info om hur soppaslangar osv sitter:)
Själva huvud ledningen fram till motorn, börjar då i skuffen från pumpen från biltema, sen går den ner igenom ett hål bakom baksätet, just framför dom där gula slangarna som går ner genom några hål också
det är en 10mm slang invändigt alltså som jag klammrat fast på metall "soppaledningen" som ja klippt av ungefär vid bakaxeln, va tvungen ha 2 klammer för det skulle vara tätt men nu är det helt tätt iallafall, sen går den där metallledningen till just bakom förarsäte, där har jag klammrat på en annan 10mm slang som då sitter på soppaslangen som kommer från insprutet. Och det är inget väck på nån slang eller nåt så det kommer ju bra med bensin. Kan ju tilllägga att ja tog ju bort strömmen till tillsatsluftsliden och styrtrycksregulatorn för de vart ju ingen skillnad, men fick ju sen förklarat att man inte märker skillnad, och har glömt koppla in det efter, men jag antar att den ska inte gå sådär dåligt med de urkopplat? imorgon kan ja prova koppla in de direkt efter skolan. har sprutar på insuget förut och det är inge tjuvluft vid insug eller spridare, helt tätt! Kan inte tillsatsluftsliden vara pajj på nåt sätt? att den är öppen/stängd hela tiden jag vet inte hur den funkar:) sen vevhusventilationen är inte ditsatt, asså själva svarta klumpen på blocket sitter där men inte satt ihop den med slangen från insuget, spelar det någon roll
? Nu vet jag ju att soppasystemet angående luft är bombsäkert iallafall, så nu kan ja börja om från början med allt annat:) Tacksam för hjälp