stor text update då

Har köpt en svets från biltema som alla säger ska vara så j"vla dålig men den funkar HUR bra som hellst. Började med att kapa upp all rost i höger reservhjulsbalja, hålet vart galet mycket större än vad jag trodde först. Så ute i snön började jag kapa ut plåt och svetsa dit, sen kommer man till ett ställe där svetsen bara frrrr sen meer rost då jag trodde jag hade kapat bort allt, och då blir det så himla klurigt att kapa bitar som passar :] Hann halvvägs sen var det kväll och skulle ta den till skolan dagen efter, men direkt jag kom till skolan så startar inte 940 in som står ivägen på billyften i verkstan "gått 25 mil f.ö

" så då var vi tvungen fixa den. En timme senare var jag inne, men direkt jag ska koppla in svetsen så far säkringen till alla kontaker i hela verkstan.... Så då ska vi ta rast just då, läraren och jag går ut till proppskåpet och ska fixa det, men då när han har låst verkstan för vi skulle ha rast så knäcker han sin nyckel då han ska öppna proppskåpet, så då bestämmer han sig för att ta en timmes rast så han kan fixa en ny nyckel, så efter rasten är klockan 2 och jag kan börja jobba och vi ska normalt sluta 4, men då plötsligt bestämmer läraren JUST IDAG att vi ska flytta en sista timme från fredag till tisdag, så då slutar vi 3!? så jag hinner svetsa i en timme, och långt kom jag inte för att jag kan inget om svetsar. Det finns 2 lägen på den, 45 eller 90 ampere, sen manuell trådmatning, och jag trodde då att med så lite trådmatning som möjligt så bränner de inte igenom, men det var ju tvärtom:O så när jag stått där i en timme och svetsar när det bara bränner igenom och måste loppa varje svets och 9/10 så brände de igenom så kommer läraren, men duu ska du inte he på mer trådmatning då? så jag tänker jaha och saftar nästan på max trådmatning, och VIPS så lägger jag en 10cm fin fog. Inte så bra dag faktiskt:) men nu ser jag fram emot att laga rosten och är väldigt nöjd över svetsen nu när jag vet hur den funkar, efter reservhjuls baljan blir det laga stöddämpar fästena! det vänstra behövs knappt lagas men det högra är helt slut och jag vet inte riktigt hur man gör då men, går säkert bra:) sen blir det svetsa dit ett stänkskydds fäste på höger balja:) stänkläppar ska man ha:) Blev inte att lacka om den nu då jag trodde att jag skulle få låna en svets men det fick jag inte och vill inte lacka om den före jag ska laga baljan, då blir inte färgen så fin där efter

SKönt att äntligen ha en svets, har varit mitt största handikapp, har hållit på så mycket med plåt men aldrig haft svets. Typ ett mini hål i avgasröret, jaha då tar vi avgasröret runt handen och kör med moppen 2 km till kompisens garage med svets, kommer tillbaka och det läcker, gud vad jag hatar svetsar då man inte har nån:) Kommer bilder då jag kommer hem på det jag lagat, samt rosten som är kvar
Motorn knallar och går iaf! morsan vart inte glad då bilen stanna 2 gånger mitt på efyran på grund av skit i filtret haha, snart borde jag ha bytt nog många gånger. Gjorde en förgasare rengöring i förrgår och jag ångrar att jag inte tog kort på hur det såg ut nere i koppen, ni hade inte trott det:O det var en 1.5cm tjock stenhård fyllnad som var typ lila/brun?? startar något så sjukt bra när den är kall, dra i choken sen vrida på nyckeln så snabbt du kan och den går igång direkt, tror inte startmotorn ens går runt ett varv haha

men aja nog skrivet nu! inget orkar väll läsa allt det här endå så