Hade egentligen inte tänkt uppdatera förrän jag gjort nåt stort igen. Men jag känner mig lite sugen att rapportera de små framstegen jag gjort.
Jag tog en paus i en månad för att samla krafter, sen var det på't igen bara. 5 dagar i garaget efter jobbet i sträck. Fick lite småsaker gjorda, men inte så mkt som man velat kanske.
Högerdörren blev strippad, lackad och ihopplockad igen. Dock så märkte jag när jag monterat allting inkl. dörrsidan och armstöd och allt att jag missat nånting så dörren går inte att öppna från insidan, så jag måste riva isär igen. Men det är ett senare problem. Stör mig lite bara då jag inte kan minnas att jag
inte monterade allt som skulle dit.
Sen så påbörjades arbetet med stolsfästen av lite hålat vinkeljärn jag hittade på metallåtervinningen. Där lyckades min hjärna fungera på sätt jag aldrig trodde den kunde, då jag endast med en tumstock och tankeverksamhet lyckades smida ihop rätt stabila stolsfästen i ett stycke på första försöket, som dessutom passar både i originalfästena och stolen utan att behöva borra ett enda hål till. Men det ska stabiliseras upp lite mer innan dom åker i på riktigt.
Och äntligen ska styrningen vara \"färdig\". Har haft lite problem med P-ändar. Köpte Vänster P-ände från KG, men den visade sig ha för lång kona för att kunna skruvas fast i pitmanarmen. Det märkte jag inte först så jag drog åt den lite mer än jag borde och så var det gängpaj på den, och jätteglapp. Men på SVIS kunde man minsann berätta att det fanns två olika längder, och de hade den kortare i lager, så nu sitter det en fräsh P-ände på ordentligt. Nu hoppas jag bara att glappet i styrsnäckan försvinner när den får servoolja och lite tryck, annars blir det att justera och/eller renovera.
Ska försöka få tag i ett centreringsverktyg i veckan så jag kan montera kopplingen och lådan så jag kan lyfta i motorn och börja dra lite el. Sen är det nog dags för vinterbilen/reservdelsbilen att komma på besök och lämna ifrån sig lite delar, typ kylare, bromsok, bromsservo mm.
Och förhoppningsvis blir det uppstart i sommar med en Weber 36/36 DCD och standardtopp. Jag måste få köra kärringen lite också. Inte bara sminka.
En bild kan jag bjuda på. Hejjarop mottages tacksamt.